| Рекомендації
щодо встановлення взаємодовіри підлітків і вчителів
у кризовий для них стан.
- Уважно вислухайте підлітка. Прагніть того, щоб підліток зрозумів, що він вам не байдужий і ви готові зрозуміти і прийняти його, не перебивайте, не показуйте свого страху, ставтесь до нього серйозно, з повагою.
- Запропонуйте свою підтримку та допомогу. Постарайтеся переконати, що даний стан (проблема) тимчасовий і швидко пройде. Проявіть співчуття і покажіть, що ви поділяєте і розумієте його почуття.
- Поцікавтесь, що найбільше в даний час турбує підлітка.
- Впевнено спілкуйтесь із підлітком. Саме це допоможе йому повірити у власні сили. Головне правило у роботі з дітьми – не нашкодити.
- У спілкуванні з підлітком використовуйте слова, речення, які сприятимуть розвитку контакту: «розумію», «звичайно», «відчуваю», «хочу допомогти».
- У розмові з підлітком дайте йому зрозуміти, що він потрібен іншим і унікальний як особистість. Кожна людина, незалежно від віку, прагне дати позитивну оцінку своїй поведінці, переживає потребу в похвалі.
- Недооцінювання гірше, ніж переоцінювання. Надихайте підлітка на високу самооцінку. Вмійте слухати, довіряти і викликати довіру в нього.
- Звертайтеся за допомогою, консультацією до спеціаліста, якщо щось насторожило вас у поведінці підлітка.
| |